Robust Tro

En del av Filadelfiakirkens visjon er at dette skal være et felleskap der mennesker utvikler en «robust tro fundamentert i Guds ord»
Robusthet handler om evnen til å tåle påkjenninger som kan potensielt skade. Med andre ord vi ser for oss: En tro som tåler livets utfordringer og som varer livet ut.
Hvis vi tenker på et tre, så vil dets robusthet være avhengig av rotsystemet, på samme måte vil en bygning kunne tåle påkjenninger så lenge det har et godt fundament.
Når det gjelder vår tro, vil også dens robusthet være avhengig av fundamentet. Derfor ønsker vi som menighet å fokusere på de mest grunnleggende sannhetene i vår kristen tro som f.eks Treenigheten, Rettferdigjørelse ved tro, Bibelens inspirasjon og autoritet, for å nevne noen.
Et konkret tiltak i tiden framover blir korte videosnutter på ca.2 minutter som skal vises på våre gudstjenester.
Hver måned vil disse videoene handle om en spesifikk grunnleggende sannhet. Vi vil  ta for oss:

• hva tror vi på (definisjoner)
  • hvorfor vi tror på det og
  • hva betyr dette for oss i dag.

Siste lørdagen i måneden vil vi tilby en bibeltime der vi går dypere inn i det som har vært månedens tema.

Se Video

Vi gleder oss! Ikke gå glipp av dette!