Samtaletjenesten

Trenger du noen å prate med, dele hjertet eller en byrde med, noen å be med? Vi setter gjerne av tid til en prat med deg.

A burden shared is a burden halved

Samtaletjenesten i Filadelfiakirken Hamar er et samtale mulighet i kirkelig kontekst. Her vil du møte samtalepartnere som har som har tid til deg og som har taushetsplikt.

Alt skal være lov å snakke om.
Ingenting er for ”lite” og ingenting er for ”stort”. Vi ønsker at mennesker skal få et bedre forhold til Gud, til seg selv og til andre mennesker. Vi ønsker å være samtalepartnere for mennesker gjennom alle slags dager.

Temaer som vi ofte møter er utfordringer i relasjoner, ulike valg i livet, brudd, sorg, sykdom, spørsmål om tro og tvil, Guds vilje, selvbilde, bitterhet, skam osv.

Vi gir tilbud om indviduelle samtaler, og samtaler for par. I teamet vårt er det folk som snakker norsk, engelsk og spansk. Time avtales på forhånd, se kontaktinformasjon nedenfor.

Samtaletjeneste er åpent for alle. Du må ikke ha en gudstro for å oppsøke oss. Vi har også åpent for personlig forbønn.

Samtaletjenesten betjenes av:
Ellen og John Goldie (norsk og engelsk), Bethany og Joel Montes (engelsk) og Claudio Navarro (spansk)

Åpningstider
Vi er tilgjengelig for samtaler annenhver fredag 17.30–19 og søndager før eller etter gudstjenesten. Ta kontakt her for å avtale tidspunkt.

Epost: samtale@fkhamar.no
Ledere for samtaletjenesten: Jhon og Ellen Goldie