Alpha

Velkommen til Alpha kurs i Filadelfiakirken Hamar. Vi starter opp 11.september. Da er det åpen kveld med middag hvor du kan komme å sjekke om Alpha er noe for deg.

Leter du etter svar på livets store spørsmål?

Over 10 kvelder og en heldags-sesjon gir Alpha-kurset en god innføring i den kristne tro. Kurset er egnet både for deg som allerede er kristen og for deg som er på leting etter tro og mening med livet. I Alphakurset er det rom for undring, spørsmål og refleksjon. Alle er velkommen på Alpha, og det er mange forskjellige grunner til at mennesker deltar. Noen prøver å finne ut om Gud finnes mens andre rett og slett søker et nytt miljø og nye venner. Uansett er du hjertelig velkommen.

Alphakurset er et velprøvd kurs som arrangeres over hele verden. Mer enn 24 millioner mennesker har gått et Alphakurs – i kirker, bedehus, i et hjem, på studiestedet eller i fengsel. Alpha er å finne i 169 land, og er oversatt til 112 språk.

Kurset starter mandag 11. september med introduksjon og går annenhver mandag.

Første Alphakveld krever ingen påmelding; her kan du komme om du er nysgjerrig på kurset, ikke helt har bestemt deg for om å du vil gå enda, eller vil ha en smakebit på hva Alpha er. Kurset fortsetter 10 kurskvelder etter åpningen 11.sept.23

Kurset er gratis.

En Alphakveld består av et måltid, temainnledning på video og gruppesamtaler. Kvelden er lagt opp slik:

19.00: Mat
19.30: Video
20.00: Kaffepause
20.10: Gruppesamtaler
21.00: Slutt

I gruppene møter du mennesker som har ulikt ståsted i forhold til tro. Her er det lov å komme med spørsmål som man samtaler om fra ulike sider. Alle skal møtes med respekt og du velger selv hvordan du ønsker å engasjere deg i de ulike temaene. Vi tror at vi alle kan lære noe av hverandre.

Tema på Alphakveldene
I løpet av et Alphakurs vil vi snakke om disse temaene:

1. Hvem er Jesus?
2. Bibelen – relevant i dag?
3. Hvorfor døde Jesus?
4. Helbreder Gud i dag?
5. Hvorfor og hvordan kan jeg be?
6. Hvem er Den hellige ånd?
7. Trenger vi kirken?
8. Hvordan og hvorfor dele tro?
9. Hvordan kan jeg vite at jeg tror?
10. Hvordan kan jeg gjøre det beste ut av resten av livet mitt?

Har du spørsmål, eller vil du vite mer om kurset?
Ta kontakt med oss på post@filadelfiakirkenhamar.no

Heldags-sesjon
Mot slutten av kurset har vi en heldags-sesjon i Filadelfiakirken, der vi vil snakke om disse temaene:

1. Hva gjør Den hellige Ånd?
2. Hvordan kan jeg bli fylt av Den Hellige Ånd?
3. Hvordan stå imot det onde?