Søndagsskole

Fila Kids

Velkommen til Fila Kids, søndagsskolen vår i Filadelfiakirken Hamar! Her er finner du barn fra 0-14 år.

Gudstjenesten

Barna deltar på første del av gudstjenesten, som også er tilpasset dem. Vi pleier å få besøk av Løven Lukas som passer på den store skattekista. Det er alltid noe spennende i den. Vi har «på-tiden-prisen», som vil si at alle barn som kommer før kl. 11.00 er med i trekning av en premie. Det er Løven Lukas som er sjef for trekningen. Løven Lukas gir også et «hint» om hva som blir tema på samlingene i de forskjellige søndagsskolegruppene. Etter søndagsskolesangen vår er satt på, går barna i de aldersbestemte gruppene sammen med søndagsskolemedarbeiderne.

Fila Kids

Barna får egen, tilpasset undervisning mens de voksne hører på talen. Barna går til søndagsskolelokalene ved siden av storsalen for eget opplegg. Løven Lukas leder vei. Her får de undervisning i kristen tro, leker og har det gøy sammen.

Barna er delt inn i 4 grupper:

Kids Micro 0-2år (under foreldrenes oppsyn i et rom nær storsalen)
Kids Mini 3-5år (holder til på Mini rommet)
Kids Mega 1.-4. klasse (holder til på Mega rommet)
Kids Bibel 5.-8.klasse (holder til i bønnerommet)

Undervisningsopplegg

Vi bygger undervisningsopplegget vårt på Jesus hele livet konseptet (se nedenfor). Vi holder for tiden med «den store Tidslinjen»: Bibelfortellinger fra det gamle og nye testamentet, for 1.-4.klasse.

Kids Bibel gruppen har samlinger basert på Bibelringens hefter for tweens.

Ny i Fila Kids?

Oppmøte i gudstjenestelokalet kl.11 for felles oppstart. Etter lovsangen går barna med søndagsskolemedarbeiderne til søndagsskolelokalene for å ha søndagsskole. Henting etter gudstjenesten ved søndagsskolens hovedutgang. Her kan du også registrere barnet ditt. Søndagsskolemedarbeiderne har på seg oransje og gule T-shorter og er tilgjengelig for spørsmål og hjelp.

For mer info, ta kontakt med My Valkvæ på email: myvalkvae@gmail.com

Alpha kurs for 5.-8.klasse

Vi tilbyr Alpha kurs fra september til november for aldersgruppen i Fila Bibel. Samling er en gang i uken. For mer info, ta kontakt med Sigrid Lien Johnsen på email: sigridlien@hotmail.com

Storsøndag

Annenhver måned har vi storsøndag. Hele menigheten samles til gudstjeneste, både store og små.

Unggudstjeneste

Noen utvalgte søndager i halvåret har vi unggudstjeneste, hvor ungdommene har regien. Kids Bibel er da med på møtet og har da ikke vanlig samling i søndagsskolen.

Jesus Hele Livet

Som menighet har vi valgt å bygge på et konsept som heter «Jesus hele livet». Her jobbes det for helhetlig tenking rundt barne- og ungdomsarbeid, kirke og hjem. Fokuset er på gode overganger og å møte barnet i den fasen det er i. "Jesus hele livet" beskriver hvordan kirken og hjemmet kan samarbeide for å nå disse målene. For mer info, trykk her.