Ungdom

Fila Ung

Ungdomsledere:
- Renate Stenberg-Johansen (Leder)
- Knut André Sætrang

Vi i Filadelfiakirken Hamar har ulike tilbud for ungdom:

UNGDOMSMØTE
Hver fredag kl 20:00 er det ungdomsmøte i Filadelfiakirken. Klikk deg inn på linken for å bli medlem i Facebookgruppen våres

CaféUNO
CaféUNO er en ungdomskafé som er drevet i samarbeid med menighetene i Hamar. De som jobber der er frivillige, uten lønn, ene og alene fordi de bryr seg om ungdommene i Hamar.
Målet vårt er å skape en møteplass på tvers av kulturer og meninger, der alle kan føle seg hjertelig velkommen.

CaféUNO er først og fremst for ungdom, men vi opererer ikke med noen aldersgrense og synes det er riktig hyggelig å få besøk av andre aldersgrupper.
Daglig leder er Linn Sigurdsen.

TENTRO
Vi er veldig stolte av å kunne tilby Tentro som vårt konfirmasjonstilbud.

På Tentro vil vi ta tak i din hverdag og virkelighet, og knytte dette opp mot tro.
Du vil kanskje bli overrasket over hvor mye fra hverdagen som kan knyttes opp mot nettopp tro og Bibel.

Vi kaller gjerne opplegget trosopplæring fremfor konfirmasjon, men målet er det samme, at du skal få lære om Jesus og lære å kjenne Gud.

Vil du vite mer, kan du klikke deg inn på Tentro for mer informasjon.

LIFEGROUPS
Lifegroups er cellegrupper for ungdom. Hver av gruppene består av fire til åtte ungdommer, fordelt i jente- og guttegrupper. Vi har møtene hjemme hos deltagerne annen hver onsdag. Her snakker vi om livet med Gud og hva kristen tro betyr i hverdagen. Dette er med på å danne et godt grunnlag for vekst i kristenlivet for hver enkelt.

Første del av møtet er satt av til sosialt samvær mens vi spiser noe enkelt og godt. Deretter snakker vi om kristne temaer og tanker rundt det. Samtaleemnene er mange og varierte, og handler om for eksempel Guds rike, Jesu liv, troshelter, nådegaver, bønn, skriftsteder og nestekjærlighet. Vi får med andre ord hjelp til å vokse og leve i felleskap med Gud, samtidig som vi kan være til støtte for hverandre gjennom samtale og bønn i mindre og tryggere omgivelser.

Et av målene med Lifegroups (cellegrupper) er å invitere andre kristne eller interesserte ungdommer til å bli med. På samme måte som en kroppscelle vokser og deler seg, er det meningen at gruppene skal øke i antall deltagere og dele seg når de er mange nok til det. Slik får stadig flere et godt kristent fellesskap.

Hvem: Ungdommer. Jente- og guttegrupper.
Hvor: Hjemme hos deltagerne / leder.
Når : Annenhver onsdag.
Klokka: Tilpasses hver enkelt gruppe.

Hvis du ikke er med i en Lifegroup kan du ta kontakt med en av ungdomsledere.